tipa ekzemplo de konversacio per korelativoj

Kun gasto el ekster lando al Japanio:

Japano: Saluton!
Gasto: Saluton!
J: Kiel vi fartas?
G: Fartas mi bone, kaj vi?
J: Fartas bone. Nu, de kie vi venis?
G: De eksterlando mi venis.
J: Kiam vi alvenis al ĉi tiu lando?
G: Antaŭ kvin tagoj.
J: Kie vi jam vizitis en Japanio?
G: Diversajn lokojn mi vizitis, Tokion, monton Fuĵi, Nikko, Hokkajdo, Kioto, Hirosimo, kaj aliaj.
J: Kiu loko plej plaĉas al vi?
G: Ĉiuj lokoj estas belaj. Ĉiu loko plaĉas al mi.
J: Kion vi manĝis en Japanio? Kiun kuiraĵon?
G: Ho, mi manĝis kaj manĝas susion, sukijakion, nattoo (fermentinta sojfabo), lamen-nudelo, takojaki-kuko kaj okonomijakio. Ĉiun ŝatas mi, tre bone!
J: Ho, jes. Tio estas bone. ....
J: (silente)
G: (atendante)
J: ... Do, kiam vi revenos vian hejmlandon?
G: Ne zorugu min.

日本人:こんにちは
外国人:はい、こんにちは。
日:お元気ですか
外:はい私は元気です。あなたはいかがですか。
日:私は元気です。あなたはどこからきましたか?
外:私は外国から来ました。
日:いつ日本に来ましたか
外:5日前です。
日:日本のどこに今まで行かれましたか?
外:あちこち行きました。トウキョウ、富士山、日光、北海道、京都、ヒロシマ、あちこちです。
日:どこが一番気に入りましたか?
外:どこも美しくて、いずれの場所も気に入りました。
日:何を日本で食べましたか? 何の料理?
外:ええ、寿司でしょ、すき焼きでしょ、納豆でしょ、ラーメン、たこ焼きにお好み焼き。どれもとってもおいしいです。
日:ああ、そうですか。それは良かった。…
(沈黙)
日:…それで、いつ国にお帰りですか?