Dek jaroj

重い歳月

吉田 信


故郷の海岸線は原発の銀座になり
人々の素朴な暮しのありようも
人々の眼付きも
心なしか変ってしまった十年だった


私たちの一生も限りがあるから
誰にとっても十年は永かった
だが
慣れない金策に駆けまわり
署名を集め勉強会もする
この十年がなかったら
私たちの人生はやせ細ったものになっただろう


それにしても空しい判決だった
空しさはどこから来るのか
裁判官が真実から目をそむけたから
権力に尻尾を振ったから


空しいのは彼らであって
私たちではない


〈真実〉はいつも少数派だった
今の私たちのように
しかし原発はいつの日か
必ず人間に牙をむく
この猛獣を
曇りない視線で監視するのが私たちだ
この怪物を絶えず否定するところに
私たちの存在理由がある


私たちがそれを怠れば
いつか孫たちが問うだろう
「あなたたちの世代は何をしたのですか」と

苛酷事故を未然に防ごうと取り組んできた、福島第二原発立地許可取り消しを求める訴訟原告の一人であった吉田信さんが、1984年7月23日、敗訴となった地裁判決の日に詠んだ詩、だそうです。



Helpite de Google Tradukilo

pezaj jaroj

Shin Yoshida


La marbordo de mia hejmurbo fariĝas la Ginza (plezurkvartalo en Tokio) de nukleaj centraloj
Ankaŭ la simplanima vivmaniero de homoj
Ankaŭ okuloj de homoj
Ŝajne ŝanĝiĝis en la lastaj dek jaroj


Ĉar niaj vivoj estas limigitaj
Dek jaroj estas longa tempo por ĉiuj.
Sed
Kurantis ĉirkaŭe por trovi financojn
Kolektis subskribojn kaj okazigis studsesiojn
Ni ne havus ĉi dek jarojn
nia vivo estus magra


Nu, la juĝdecido estis vanta.
De kie venas la vanteco?
Ĉar la juĝistoj ignoris la veron;
Ĉar ili svingis la vostojn al potenco.


Vanta ne estas ni,
Sed ili.


ĉiam estis minoritata
kiel nuna ni.
Sed iam nukleaj centraloj
Nepre ribelos al homoj.
Ĉi tiujn rabobestojn
Ni kontrolas per klaraj okuloj.
Senĉese nei ĉi tiujn monstrojn
Estas la kialo de nia ekzisto.


Se ni neglektus tion
Iam miaj nepoj demandos
"Kion faris via generacio?"

Sinjoro Makoto Yoshida, unu el la akuzantoj en la proceso postuli nuligon de la licenco por la loko de la Fukushima Daini Nuklea Centralo, kiu laboris por preventi severan akcidenton, verŝis ĉi tiun poemon la 23-an de julio 1984, en la tago. de la perdanta juĝa decido.