"Cxiutag-Viv-priskribi", unu maniero por instrui
En japanio trovigxas unu granda mirinda tradicia instru-maniero, nomata "(Cxiutag-)Viv-priskribi".
Sub la gvido de instruisto infanoj grupe priskribas siajn pensojn, ideojn pri diversaj aferoj. "Grupe" signifas ricxajn diversajn enhavojn, tial mi cxi tie nun ne prezentas.
Fojfoje infanaj priskribajxoj elektras nin kun granda forta impreso.
Kaj mi prezentos unu skribajxon (poemon) skribita de unu japana 12agxa infano. (el la libro "Nuntempaj infanoj kaj praktikado de Viv-priskribi" de d-ro Murayama-Shiroo, 2006-j)
(Versxajne, cxi tiu knabo vizitis la "Milito-eksponejon por Paco", poste skribis.)
En la cxambro :
Trovigxis multaj elmetajxoj, kiujn oni neniam volas rigardi.
Multaj homoj estis sen-vocxe.
Viro sidigxinta alparolis al mi.
"Bonvolu signaturi cxi tiun."
Tiu havis enhavon, ke ni neniam militu.
Tuj senhezite mi signaturis mian adreson kaj mian nomon.
Mi sentis :
Mia korpo farigxis gaje.
Kvazaux
Mi prenis sur mi mem la respondeculon, kiu faradas mondon pace.